Wednesday 7 September 2011

Sarcastic? umm.... no..

Assalamualaikum..

...

i seem to have a problem conversing with others..

it seems that the only people that can tolerate me is my one & only,
bestest friend forever and ever..

even me hubby is STILL trying. haha

m nya social skills nampaknya makin negatif.. kut..

people cannot distinguish my normal sentences from the sarcastic ones,
when m not even being sarcastic.

ouch!

fact: i use the right words at a particular moment
but ada je perkataan lebih baik yang patut m gunakan bila difikir balik,
plus the fact yang m nya tone bila bercakap pun tak bertapis,
without me realising it of course..
;)

kalau nak m fikir dulu SETIAP kali m cakap alamat tak bercakap sangat la m.
(mesti ada orang tu suka tau..kalau m tak bercakap)

dah laa m ni, bila start bercakap, lambat sikit nak berhenti.. hehe
(yang ni memang ketara, bila melepak dengan kawan-kawan lama.
tapi dah lama pun tak lepak, tak tau la cakap banyak lagi ke tak...)
:(

...

fact: i have to admit m ni jenis yang tembak dulu baru tanya soalan.
it works but I cant really recall exactly if it works ALL the time or just MOST of the time..
janji boleh pakai, walau sekejap..

hahaha

...

i think i have to learn to smile sambil bercakap, SENTIASA.
which is totally IMPOSSIBLE in my case because i CANT do it.
(please dont talk to me about positive thinking, it just doesnt work on me)

m not totally refusing it but what you see is what you get.
i dont hide what i feel, MOST of the time.
or is it ALL the time..
hmmm..

so kalau m tengah buat keje and m tengah stress takkan m nak terus senyum kat orang.
(pernah gak buat)
tp tak sincere laa..
nak from the heart lambat sikit aa kan...

....

cemane ye..

ada idea?

....
....



No comments:

Post a Comment